Beküldött kamion osztás hibára futott, mit tegyek?

Minden esetben az alábbiakat ellenőrizzük le az IMPORT/VÁM ALAPNYILVÁNTARTÁSI SZÁMOK  menüpontban, a HIBÁSKÉNT VISSZAKAPOTT fülön látható hibaüzenet alapján.

1. PROBLÉMA A T1 OKMÁNY MRN SZÁMÁVAL

Megjelenő hibaüzenet: "Osztás/Egyesítés hiba: a hivatkozott MRN kivezetett (lezárt) vagy TIR hibás (TIR okmányszám ellenőrzés alatt, pénzügyőri beavatkozás szükséges) állapotban van."

Ellenőrizni kell az alábbiakat:
1.1. a főfuvarlevél történetében vagy az IMPORT/KAMION MRN SZÁM KÜLDEMÉNY SZINTEN menüpontban, hogy biztosan helyes-e a megadott MRN szám vagy ha Tartalék eljárásban érkezett a kamion akkor le lett-e módosítva az Igazgatóságtól kapott MRN számra.
MEGOLDÁS:
IMPORT/KAMION MRN SZÁM KÜLDEMÉNY SZINTEN menüpontban lehet javítani az MRN számot, majd letárolva a módosítást a VÁM ALAPNYILVÁNTARTÁSISZÁMOK menüpontban újra be lehet jelenteni a kamiont az ÚJRABEJELENT gombra kattintva. Figyelni kell arra, hogy ha több T1 okmánnyal érkezett a kamion, akkor mindegyik T1 okmányról egy küldeményt újra be kell jelenteni!

1.2. a főfuvarlevél történetében, hogy biztosan nem lett-e már korábban osztásra beküldve, amelyre sikeresen meg is kapták a kamionon érkezett import küldemények az MRN számukat
MEGOLDÁS:
Az import küldemények történetéből kell kikeresni az MRN számokat, és ezt követően kézzel tudjátok majd megadni mindegyik tételnél a hozzátartozó MRN számot a VÁM ALAPNYILVÁNTARTÁSI SZÁMOK menüpontban a NYILV.SZ.FELVITEL gombra kattintva.

1.3. biztosan érkeztetve lett-e a kamion a Kompaktzoll-ban, vagy a reptéri Igazgatóság által az NCTS rendszerben
MEGOLDÁS:
Érkeztetni kell a Kompaktzoll-ban vagy az Igazgatóságnak a kamiont és lehet osztásra újra beküldeni a küldeményeket a VÁM ALAPNYILVÁNTARTÁSISZÁMOK menüpontban az ÚJRABEJELENT gombra kattintva. Figyelni kell arra, hogy ha több T1 okmánnyal érkezett a kamion, akkor mindegyik T1 okmányról egy küldeményt újra be kell jelenteni!


2. A BEKÜLDÖTT KÜLDEMÉNY ÖSSZSÚLYA ELTÉR A T1 OKMÁNYON SZEREPLŐ SÚLYTÓL
Megjelenő hibaüzenet: "A osztandó és osztott szállítmányokban eltérés található (tarifa vagy bruttó súly)"

Ellenőrizni kell az alábbiakat:

2.1. az IMPORT/KAMION MRN SZÁM KÜLDEMÉNY SZINTEN menüpontban ellenőrizni kell, hogy az adott T1 okmány súlya, egyezik-e a BACH rendszerben adott T1 okmányhoz rendelt import küldemények raktári érkeztetett összsúlyával.
Ha a vámhivatal érkeztette, akkor külön rá kell náluk kérdezni az érkeztetett, azaz T1 okmány szerinti súlyra.
MEGOLDÁS:
Eltérés esetén vagy a problémás küldemény súlyát kell javítani a JAVÍTÁSOK/LOKÁLÁS LEZÁRT JÁRATRA menüpontban vagy ha olyan küldemény került hozzárendelésre, ami nem az adott T1 okmányhoz tartozik, akkor azt kell átrakni a hozzátartozó T1 okmányhoz vagy a kocsi rendszámához.
Ezt követően a hibás fülre került küldeményt kell újrabejelenteni a VÁM ALAPNYILVÁNTARTÁSISZÁMOK menüpontban.


3. EGYÉB HIBÁK
Több hiba is lehetséges, melyek a visszakapott hibaüzenetben egyértelműen le vannak írva, Ezek közül azokat emelem ki, amelyek már előfordultak.
3.1. VPID szám hiba
Megjelenő hibaüzenet: "Hibás VPID (tétel)"

Ellenőrizni kell az alábbiakat:
Ellenőrizni kell egyesével az okmányokon rögzített címzetteket, hogy az ügyfél adataiknál az ADMINISZTRÁCIÓ/ÜGYFELEK menüpontban, helyes VPID szám került-e rögzítésre a KOMMUNIKÁCIÓ fül VPID mezőjében. A címzettek VPID számát az Igazgatósággal lehet leegyeztetni.
MEGOLDÁS:
A helytelen VPID számokat javítani kell az ügyféladatoknál, majd ezt követően a hibás fülre került küldeményt újra be kell jelenteni a VÁM ALAPNYILVÁNTARTÁSISZÁMOK menüpontban az ÚJRABEJELENT gombra kattintva.

3.2 Országkód hiba
Megjelenő hibaüzenet: "Hibás indító országkód az áru fülön"

Ellenőrizni kell az alábbiakat:

Ellenőrizni kell egyesével az okmányokon rögzített címzettek országkódját a FELADÓ ÉS CÍMZETT fülön a címzett ORSZÁGKÓD mezőjében. Az ismeretlen országkódokat az Igazgatósággal lehet leegyeztetni, hogy létezik-e a rendszerükben és ha nem, akkor helyette milyen országkód kerüljön beküldésre.

MEGOLDÁS:
A helytelen országkódokat javítani kell az okmányon a címzett ORSZÁGKÓD mezőjében, majd ezt követően a hibás fülre került küldeményt újra be kell jelenteni a VÁM ALAPNYILVÁNTARTÁSISZÁMOK menüpontban az ÚJRABEJELENT gombra kattintva.

 

 
copyright 2009 (c) CCS Hungary Aircargo Ltd.
H2724 Újlengyel, József Attila utca 12., email: sales()ccs.hu
Figyelem, a weboldal Joomla alapú és sütiket is használ!